Over ons

Bij ons wordt u snel geholpen en goed en in begrijpelijke taal te woord gestaan, wij zorgen er voor dat alles van tevoren goed geregeld is en dat je niet achteraf met problemen rond je akte en afspraken wordt geconfronteerd. Er is tijd en ruimte voor vragen en uitleg. De deur staat open en er is indien gewenst een mogelijkheid om op korte termijn een afspraak te maken op alle rechtsgebieden.

Dina van Linge heeft zich gespecialiseerd in het ondernemingsrecht. Alle zaken rond vennootschappen (B.V.'s en personenvennootschappen), aandelenoverdrachten, oprichtingen van verenigingen en stichtingen en herstructurering behoren tot haar aandachtsveld. Ook het familierecht behoort tot haar werkgebied, variërend van het maken van samenlevingscontracten, huwelijkse voorwaarden, testamenten tot het volledig afwikkelen van nalatenschappen.

Nevenfuncties: voorzitter Stichting JET, lid Vrouwen in Zaken,  vice-voorzitter Rotary club Hoogeveen en ambassadeur StiB Hoogeveen.

Johan Tillema heeft als hoofdtaak alle werkzaamheden die betrekking hebben op onroerende zaken; bijzondere overdrachten, hypotheken en appartementensplitsingen hebben zijn speciale aandacht. Samen met Ewout Jonkers worden alle werkzaamheden op dit gebied aangepakt en verzorgd. Ook advisering rond familie- en vennootschapsrechtelijke zaken behoort tot zijn werkgebied.

Nevenfuncties:  plaatsvervangend lid Kamer van Toezicht over Notarissen en Kandidaat-notarissen Noord-Nederland, bestuurslid Vereniging Primair Christelijk Onderwijs Hoogeveen, voorzitter Stichting Kunstijsbaan Hoogeveen en lid Lions Hoogeveen.

Ewout Jonkers is een gediplomeerd notarisklerk. Een ouderwetse aanduiding voor een medewerker die hoog opgeleid is op alle gebieden die het notariaat bestrijkt. Met name de overdrachten van woningen en bedrijfspanden en het vestigen van hypotheken is zijn hoofdtaak, maar ook voor het vestigen van bijvoorbeeld opstalrechten, een bijzonder onderdeel van het vak, draait hij zijn hand niet om.

Astrid Scholten en Ellen Barsema helpen hun collega's met alle ondersteunende werkzaamheden. De eerste (telefonische) contacten lopen via hen en eenvoudige vragen kunnen door hen grotendeels beantwoord worden. Ook de verwerking en verzending van documenten worden door hen verzorgd. Door middel van een goede zakenadministratie zijn alle zaken terug te vinden en kunnen cliënten ook hun "verloren" gegane stukken bij ons opvragen.

Geke Schonewille-Hugen zorgt er al zeventien jaar voor dat ons kantoor er spic en span uitziet.